22 juli, 2007

Rubrik

Ibland tycker jag om någon extra mycket. Det kommer över mig, som ett slags attack-tyckaom. Eller som en våg av omtyckning. På det senaste har mina båda systrar i mitt sinne utstått sådana attacker. Av olika anledningar. De är så fina och bra och snälla och, ja, you name it. Inte att jag tycker mindre om någon annan för det, men just nu så är det systrarna som gäller. Bara så ni vet.

För övrigt så kom de faktiskt och hämtade avfuktaren i fredags, kors i taket. Inte för att rummet är särskilt beboeligt för det (som de vill påstå) men det är i alla fall lite mindre väsen och lite mindre varmt. Får se nu hur lång tid det kan ta att fixa resten...

Så har jag varit på landet i helgen. Mmm, landet (med en drömmande blick). Min far hade 50-årsfest i ladugården och vi barn var där och hjälpte till. Både med förberedelserna och med festandet, vilket min röst kan intyga idag. Det hela var en väldigt lyckad tillställning, till och med vädret behagade behaga. Extra allt av allt det goda; mat, dryck, folk, stämning.

Så var det återigen söndag kväll och i morgon är det återigen måndag morgon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar för hjälpen!
Det var verkligen en kul fest och jag är så glad att ni vill ställa upp. Och det är stort att ni vill vara med och att vi kan ha kul tillsammans.
Far

Helena sa...

Ja, det är verkligen kul att ha kul ihop och det var verkligen roligt att hjälpa till och att vara med!