09 juli, 2007

Saker jag och min sambo tycker olika om

Tänk att det finns så mycket god mat i världen. Och tänk så mycket av den man inte äter. (Men med tanke på västvärldens kollektiva BMI kanske man skulle låta bli ändå) Var idag och handlade
och köpte då leverpastej som jag inte ätit på ett bra tag. Mm, så gott! Åt en tre fyra mackor på raken med leverpastej på. Inte för att just leverpastej är min favorit'rätt' men just idag var det väldigt gott! En av de saker M kanske inte är lika förtjust i som jag... En sån sak jag passar på att äta när han är borta. (Å vilken god människa jag är... eller..ehm.)

Annat jag passar på att göra är att lyssna på musik som han inte skulle gilla. Letade upp lite mer musik av Emilie Simon och den visade sig vara riktigt bra. Tycker jag. Och min vilda gissning är att den inte skulle falla M lika bra i smaken. Typ, inga trummor, långsamt tempo, ibland på franska, hur kan något sådant vara bra. Nädu...

Nu ska jag passa på att gå och lägga mig.
(Det brukar jag iofs göra även när Martin är hemma)


ps. boken 'saker jag och min sambo tyckte olika om' är skriven av sabina strand och ska vara bra. har jag hört...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det gäller att passa på. Det var inte mycket jag och henrik kunde njuta av tillsammans. När han var bort var det cranberries på hög nivå. Har nyligen upptäckt fildelningens lycka och laddar hem hejvilt. Nu när jag har ny dator och allt. Jippi!
Hälsa alla som jag känner så gott. Nu kommer jag snart hem igen (nåja, en hel månad kvar, men ändå.)

Anonym sa...

Leverpastej är allt gottans. Det får man ta så mycket man vill på exempelvis en grötfrukost.

Helena sa...

mia: Kul att du läser. ensamhet varar längst! Ser fram emot att träffas igen!
måns: grötfrukost nästa! (är fortfarande inte hungrig sen den där mastodontkebabrullen...)