08 juli, 2007

Så går en helg ifrån vårt liv och kommer aldrig åter...

Hade inget särskilt planerat men helgen lyckades fylla ut sig iaf. Sov tolv timmar igen, mellan fredag och lördag, gôtt ellerrr! Det har blivit lite stan, lite mat, lite öl, lite kompisar, lite familj, lite HUND, lite vila och nu, lite blogg. En trevlig helg helt klart.

Kanske en sån här? Det var denna ras, fast i vuxen storlek, jag var och tittade på idag. Welsh springer spaniel heter rasen och är, tja, en spaniel i 20-kilosklassen. Verkar ganska lovande, kanske att den är lite stor dock... Men lägger den definitivt till favoriterna. Ägarna verkade också ok och som grädde så skulle de ha en kull valpar ganska lagom i tiden. Kanske ändå...?

-

Det kan vara ganska tråkigt att laga mat till bara sig själv, men ibland är det nästan lika skönt. Det är ingen annan än jag som behöver tycka om det, och tycker inte jag heller om det så gör det inte något eftersom ingen annan behövde äta det. Brukar passa på att äta saker Martin inte gillar när han är borta, fisk och andra vuxensaker, men jag tror faktiskt att han gillat det jag lagade i lördags. Men hade han varit där hade jag ju inte haft nåt till lunchlådan...

Kycklingfiléer i smord form.
Salta och peppra.
Blanda:
Matlagningsyoughurt
Pesto
Vitlök
Bred över
Ugna.
Koka pasta
Blanda med:
Hackad basilika
Rostade solrosfrön
Olivolja
Svartpeppar
Sallad:
Vitkål
Peppar
Salladskrydda
Tryffelolja
Vitvinsvinäger
Mumma!

(Proportioner av allt är: lagom)

Nu bräcker jag med säkerhet alla lunchlådor på jobbet. Hur mycket lime det än är i såsen! För jag har gjort min själv.

3 kommentarer:

elsa sa...

hej heliana. jag vill smaka på din mat. gärna nu, kan du inte komma över med lite? snälla? förresten så luktar jag gott (duschat efter roskilde, yesss!)

Helena sa...

mohaha, den åt jag upp till lunch! Men jag är ju skyldig dig en kebab, när du har lust... välkommen hem till fräschheten!

Anonym sa...

Det är ju Lime som gör hela såsen. Skalen är coola!