10 juli, 2007

Tje? Ke? Kje? Gé? She? Che? Sje? Less!


Jag är så trött på den där avfuktaren nu! Ska det aldrig bli klart!? Jag vill ha plats. Jag vill ha det jag betalar för att få. Jag vill ha garderoberna, soffan, soffbordet, ytan. Allt!

Jag är så trött på att motionera. Kunde inte kondition vara som körkortet, man fixar det och sen har man det? Trött på håll, trött på uppförsbackar, trött på fula jympakläder.

Jag är så trött på regnet! Idag kunde jag tom jobba i linne lite. Kul. Kunde jag tro. Lagom tills jag ska cykla hem. Då. Sen slutar det. När jag ska ut och springa. Då. Det tar aldrig slut. Vad är det för synder jag gjort som förtjänar denna syndaflod?

Jag är så trött på att bo i stan. Aldrig tyst, alltid bullrigt. Alltid en massa folk, alltid en massa avgaser, alltid en massa skit! Jag vill hem!

Jag är så trött på hundbajs. I plastpåsar. I rabatten. Say no more.

Jag är så trött på för långa oergonomiska skyffeljärn. Som jag får ont i axeln av. Och ingen finns om förstår. Det är ett gäng flaggstänger jag jobbar med.

Jag är så trött på gnälliga männsikor när man försöker hitta på nåt. 'Njae, fårse, kanske, vet inte, hmm, upptagen... kanske'. Nähä men skit i det då! Här försöker man fixa...

Jag är så trött på mensen. Är det långt kvar till menopausen?

Jag är så trött på mornarna. Jag vill sova! Jag vill ha semester! Jag vill vara ifred!

Jag är så trött på Martin. Jag har frågat om ledigt så det ska passa hans ledighet, men då passar han på att jobba. Kalla inte mig för snål! Och så kommer han hem och äter upp min lunchlåda och inte gör han nån ny mat heller...

Jag är så jävla trött på mig själv. Så trött och grinig, sur och tvär. Dum, ond, ful, dålig... Och detta är inte ett fiske efter 'nä-ädå, du som är så bra/fin/duktig/bajs', det är ett uttryck för hur jag känner just nu...

Ge mig en hund så blir jag glad...

2 kommentarer:

elsa sa...

ja, såna dagar har man.. :/
men vi äter kebab och är glada på fredag då! yesss.
jag är less på fucking jävla kuk-sverige. på vädret, på alla lama människor som inte bryr sig. eller jo, vissa bryr sig. om att människor som inte har nåt jobb eller bostad inte ska få övernatta i nordstan, eller att det är så jobbigt att betala skatt när man har några miljoner. nej jag är inte heller bitter.
men kebab och kärlek nästa fredag då :) så kan vi prata skit om alla och känna oss lite lite bättre själva..

Helena sa...

Kebab och kärlek!