11 juli, 2007

Regn


'Vad jobbar du med då?'
'Parkförvaltning, typ. Rensar rabatter'
'Åh, så roligt. Då får du ju vara ute på dagarna'

Mm, just det...

Läste på nån löpsedel att man kanske skulle bli tvungna att flytta fram Gothia Cup eftersom många av Göteborgs planer var regnsjuka. Jag funderar varje gång jag tittar på väderprognoserna på att ringa och sjukanmäla mig. På grund av regnsjuka. Min kropp börjar bli väldigt regnsjuk nu... löser upp sig i vattnet, luckras i kanterna, vatten i knäna...

Läste på högstadiet en bok som hette The Illustrated Man. Kommer inte ihåg så mycket, men en bild har etsat sig fast. Det fanns en planet där det ständigt regnade. Det ständiga regnet gjorde dels att alla färger försvann, allting var vitt, och dels att människor tappade hörseln. Om de inte kom till en 'dome' tillräckligt fort blev de först lomhörda, sen döva. Och aldrig aldrig slutade det regna. Det är den känslan jag har nu, jag bara väntar på att färger och ljud ska börja suddas ut...

Inga kommentarer: