31 oktober, 2008

Somna på soffan


Jag brukar sällan eller aldrig somna på soffan, mest beror det nog på att jag sällan eller aldrig sitter i soffan. Men nu när jag är hemma mer och då läser mer böcker så sitter jag även mer i soffan. Och risken att somna i densamma är ju då högre, särskilt som jag nu oftast är ungefär dödstrött.

Så igår somnade jag (jag skulle bara sluta ögonen en liiiten stund) på soffan. I tre timmar. Mellan tre och sex på eftermiddan. Hm, det var ju toppen, tänkte jag, nu somnar jag väl aldrig ikväll. Men blev jag pigg och osömnig? -Nej, jag var fortfarande ungefär dödstrött. Jag lade mig vid halvnio och visst, det tog lite längre tid än vanligt att somna, så efter cirka en kvart hade jag somnat. Och vaknade vid nio i morse av att Kalo nosade mig på munnen. Goda morgonandedräkten kanske?

Utsövd tog jag tag i dagens uppgifter. Lämna tillbaka tröja på HM (om det gick, köpte den i Umeå ju, så dom kanske skulle gnälla), lämna tillbaka skor på Provskor (om det gick, klacken började släppa, men de kanske skulle gnälla för att konceptet är som det är osv) plus handla lite.

Ja, just ja. Det där med biljetterna till Mozarts Reqiuem som skulle lösa sig så fint. Icke. Köpt biljett återlöses ej, visa, peka på pappret där det stod med minimal text, nähädå, du ska va glad att du fick en biljett, minsann. Jaja, jag fattar, tryck upp det i ansiktet på mig bara.

Men dagens tveksamma uppdrag gick hur smidigt som helst! HM, inga problem, bara att lämna in och pengarna tillbaka. Inte ens tillgodokvitto eller sånt sniket. Tack HM. Och Provskor, så mycket bättre än jag tänkt. Jag trodde ju jag skulle antingen få lämna tillbaka dem och få pengar eller tillgodokvitto eller att jag skulle få kalla handen helt och hållet, gå och laga dem hos en skomakare då. Men nejdå, vi skickar dem till skomakaren och ringer när de är klara. Oh, tack Provskor.

(Plus att jag hittade ett par skor till för bara 190 kr. Behöver jag säga att provskor är min absoluta favoritskoaffär, massa olika skor och nästan alla passar!)

2 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Ah, jag har fortfarande aldrig varit på provskor. Det är ju illa. Verkar ju vara en helt fantastisk affär det där.

PS. Strykjärnet här hemma väntar på dig.

Helena sa...

De har öppet en vecka till så det är bara att avlägga en visit, rekommenderas varmt. De hade massa fina stövlar till vintern tex.

Och jag kommer snart och hämtar strykjärn, hoppas jag.