24 oktober, 2008

Framsteg tror jag


Idag var jag "ledig" men har ändå uträttat många bra saker. Var hos tokdoktorn tex. Var lite nervös men det gick bra. Jag sade att jag var trött fortfarande, han sade öka dosen lite och kör tre veckor till, funkar det inte så byter vi. Plus fortsatt sjukskrivning på halvtid. Skönt för jag orkar inte jobba så mycket. Bara längtar tills att jag får gå och lägga mig igen.

Gick en promenad med Kalo också. Inte jättelång, men det tog ändå en timma eller så för jag går så långsamt. Jag undrar om det har med tröttheten och sjukdomen att göra, jag går ofta väldigt långsamt på mina rundor med Kalo...

Och, det största ansträngningen på hela dagen: jag har tränat! Det var jag också lite nervös för, men det gick också bra. Jag intalade mig själv innan jag gick dit att jag förmodligen inte skulle orka, att jag skulle få håll och få socialfobiattack och tvingas avbryta det hela. Med så låga förväntningar får jag säga att det gick riktigt bra. Jag valde det lättaste jympapasset -basjympa- och det var ungefär lika jobbigt som ett intensivpass en gång i tiden var. (Tänk vilken vältränad människa jag var för bara ett år sedan.) Jag valde också tiden med omsorg, fredag klockan fyra, då skulle det vara lagom omånga där, inte knökat och trångt. Och det var det. Gött.

Det kändes duktigt. Hela dagen har varit duktig men jag är ändå bara trött. Lyckoruset låter vänta på sig.

1 kommentar:

elsa sa...

hihi, bajsympa