05 oktober, 2008

Ingenting alls

Jag sitter fortfarande här och gör ingenting alls. Det vill säga sitter vid datorn och slösurfar runt. Jag hittade till exempel den här gamla filmen.



Det är det legendariska ryska konståkningsparet Ludmila Belousova och Oleg Protopopov som vann en massa medaljer i mitten på sextiotalet. Tydligen var det de som införde en mer konstnärlig riktning i sporten. Inte så många våghalsiga lyft och hopp, men vackert vackert. De är lite coola ändå, när de var 50 och 53 år gamla åkte de såhär, och 72 och 75 år gamla, förra året, åkte de fortfarande såhär bra. Så skulle jag också vilja kunna göra vid sjuttio plus.

Jag har ett lite hemligt intresse för konståkning. Det är dödstöntigt och inget jag skulle skryta med. Men jag faschineras av det. Av det vackra i det. Jaja, det är förmodligen inte så många som delar min vurm ändå...

Inga kommentarer: