04 oktober, 2008

Jävvlarrr!!!

Jaa, då kommer de utlovade bilderna... ehm. Jag kommer inte visa mig i den här frisyren så this is all you get. Men vi tar det från början.

I fredags morse vaknade jag med det här håret. Långt långt långt och blont blont blont.

Och i fredags kväll kom jag hem med det här håret. Kortare och mörkare än innan utan att vara kort och mörkt. Frisyren känns helt ok, ungefär som innan fast kortare. Lite uppklippt och inte så slitet. Färgen däremot... alltså, det beror nog på min tidigare blekning, men det blev liksom lite grått. Råttfärgat eller nåt. På bilderna ser det nästan ännu värre ut...

Så kom då lördagen. Jag vaknade som jag somnade (konsigt vore det ju annars) men så fort jag kommit till studion får jag sätta mig i en stol och så börjas det dra. Små, små slingor krullas upp på små små nålar, ni kan tänka att det tar tid. Men det var några stycken som gjorde deet. Som mest var det tre stycken som drog i håret på mig (samtidigt som en fjärde tjej sminkade mig). I väntan på att få visas upp och bli stylad drogs senare de där nålarna ut, med följande resultat:

Och efter ytterligare dragande (försök kamma isär de där välsprejade och tokplattade lockarna om ni kan) blev jag den skönhet jag är i kväll:


Det ni. Önska mig lycka till när jag ska reda ut det här...

4 kommentarer:

averater sa...

nej red inte ut det, det var ju jätte fräckt. och på näst sista bilden är du ju görsnygg som värsta fotomodellen.

Maria Ådahl sa...

Det är ju jättesnyggt! Du kan ju fortsätta med den frisyren. Du skulle ju bara behöva förbereda dig ungefär sex timmar längre innan varje gång du går ut.

Helena sa...

tack båda. hehe, ja en liten stund tog det ju och jag prioriterar nog sömn framför afro, måste jag säga...

Anonym sa...

gud va snygg du är!