26 oktober, 2008

Mat och bajs


Bajs: Jag hade spanat in en föreställning på Operan, en dansföreställning med musik från Mozarts reqiuem. Dansen vet jag ju inget om, men musiken är förfärligt bra. Mhm, den ska jag se tänkte jag. Så går tiden och jag är seg och allt ni vet, och nu finns det inga biljetter kvar. Det är sista föreställningen på söndag och den är fullbokad. Typiskt. Någon som har inside-kontakt på operan? Eller vet hur man mutar sig till en plats någonstans. Jag betalar bra.

Mat: Var och hälsade på både mor och far i helgen. Den ursprungliga anledningen var ju inte så kul, bilen som behövde fixas, men att komma dit var desto trevligare. Och så blev jag fullproppad med mat. Och det som blev över fick jag med mig i lådor att äta senare. Så bra, så slipper jag laga. Doktorn varnade dessutom för att inte äta ordentligt, man kan få vitaminbrist.

Och Kalo fick leka med en kompis, pappa har en Baloo-tax på halvtid som är ungefär lika gammal som Kalo, de lekte som hejsan. Det lustiga var att Kalo som är kastrerad och fjantig ändå var den som bestämde av dem. När de först träffades resta han ragg ända från nacken ner till svansen och gick och mopsade sig. Men sen lekte de som hejsan hela tiden. Och åt äpplen och fick godis.

Och så har jag sovit! Massor. Elva tolv timmar både i natt och i går natt. Och ändå är jag trött. Men det var ruskigt gött att sova. Idag var jag först uppe vid halvtio och åt frukost, sedan gick jag och "vilade" en stund till. Ops, vaknade halvtvå. Fast då var ju klockan bara halvett numera, så det var ju inte så farligt. Ehe...

Inga kommentarer: