02 oktober, 2008

Make my day


Jorå så att eh... är det nån som vill gå på operan?

När något tvingar en att göra saker som är roliga är det bra. Alltså positivt tvång då. Som att jag sagt att jag ska vara hårmodell i morn, plus att systers kompis också ska dit, då kan jag inte bara stanna hemma. Vilket förmodligen är det jag känner för när det väl blir i morn.
Eller när jag nu köpt typ för hiskeliga summor som jag tänkt sy kläder av. Det blir lite svårare att låta bli då. Lite. Än så länge har det blivit en klänning av de sju plagg jag tänkt mig. Men det kommer väl. (Förresten, är det nån som har ett ångstrykjärn som jag kan låna ett tag?)

Så jag tänkte att om jag köper en massa biljetter till operan så måste jag helt enkelt gå. Och jag tycker ju det är roligt att gå dit. Det fina är att man kan köpa ett abonnemang, så blir det billigare per biljett. Och det ännu finare är att om man är under 26 (vilket jag är ett litet tag till) så får man det till halva priset.
Jag funderar på det som heter Ditt Val. Man får fyra biljetter till valfria föreställningar, passar mig bra för inga av dom andra abonnemangen var nån höjdare tyckte jag. Jag vill se Mozarts Requiem, Katja Kabanova och Askungen och nån mer...

Så, är det någon mer som vill? Eller som kanske vill gå någon gång? Kolla själva och se...

5 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Jag har ett ångstrykjärn som du gärna kan få låna. Jag använder det väldigt sällan så det är inte några problem att låna det länge.

Helena sa...

oh najs. då kan jag sy mera! jag kommer och hälsar på och lånar någon dag.

Arne sa...

Tom jag har ett ångstrykjärn som mycket sällan används. Men låna Marias det är ju närmare. Sen kan det ju bli en pryl på önskelistan.
opera låter trevligt, så duger gamle far som sällskap hänger jag gärna på.

Anonym sa...

hej. om du kommer hit kan jga ta dig pa massa nice dans. far massa rabatt och jag kan ta med hur manga jag vill. ska se romeo och julia ikväll för 8 euro. nice va?! kom du ihag nar vi sag den med pappa, jag var lyrisk. hoppas att den är lika bra ikväll. ska ta med mig gladögonen! kram

Maria Ådahl sa...

Kom när du vill. Jag är ledig hela nästa vecka. Eller, jag menar jag är hemma och skriver flitigt på en hemtenta. Hemma är jag i vilket fall.