23 oktober, 2008

Blablabla

Tänk att ibland så tar jag inte ost på mackan, bara för att det är ett extra moment, ett extra jobb innan man får i sig maten. Skinka är ju bara att ta ur lådan. Marmelad är också bra, jag har aldrig smör under så det är bara ett moment. Tänk att ibland är det så jobbigt att leva. Men jag äter i alla fall.

Denna veckan har varit både uppåt och neråt, kanske är det medicinen som verkar, sporadiskt. Jag jobbade onsdag till fredag förra veckan och sen var jag trött. Martin kom upp på torsdan och på fredagen skulle vi gå ut och ta nåra öl eller nåt. Det blev några öl och en kompis till Martin. Som vanligt hade jag ingen lust alls innan vi kom iväg. Ingen. Alls. Men det blev trevligt i alla fall. Dessutom tvingade Martin mig att köpa ett jympakort på Friskis på vägen dit. Men jag har inte tränat än, jag ska.

Och på lördan skulle vi ner till Varberg för att ha hejdå-fest för Martin och Mia som åker till utlandet i några månader. Jag ville inte. Inte. Inte. Inte. Jag låg på sängen och ville inte. Men det blev trevligt när vi kom dit ändå, som vanligt.

Söndagen blev en utdragen hejdå-dag och en ovilja att åka hem till Göteborg och behöva jobba dagen efter. Men det var en kortare dag jag skulle jobba iaf. Testade denna veckan att jobba fem timmar i fyra dagar i stället för två och en halv dag. Jag vet inte. Jag är lika trött alla dagar.

I måndags fick jag nån slags huvudvärk, jag gissar åt migränhållet, jag har aldrig haft migrän så jag vet ju inte. Men jag mådde illa och fick ligga på sängen med en kudde på huvudet tills alvedonen verkade. Miserabel dag. Dessutom hade jag lite separationsångest, jag visste att det var Martins sista dag i Sverige. Jag hade iofs redan sagt hejdå och så, men ändå. Bajs dag.

Men sen har det varit bättre, i går ritade jag mönster och diskade. Och idag har jag lagat fisksoppa. Och då har jag ändå jobbat både idag och igår. Sporadiskt var det ja. Imorn ska jag tillbaka till psykiatern och se vad han har att säga.

Ps. Jag läste försäkringskassans broschyr "Vad händer om du blir sjuk". Den säger ungefär "Passa dig jävligt noga för att bli sjuk, annars..." Känslan man får är att man snarare hotas att börja jobba igen än att man får tillfriskna i lugn och ro. Kul.

Inga kommentarer: