01 november, 2008

Kladdkaka

Bilden har inget med texten att göra. Mer än att det var jag och E som gick (plus J då). Den är tagen från en Karta över Umeå, från i Augusti när jag var där.

Jag tror att medicinen gör lite nytta. Eller om det är att jag bara jobbar hälften så mycket som vanligt, kanske snarare det. Men som i veckan tex. Måndag var ju en bra dag. Och i onsdags gjorde jag värsta goda kladdkakan bara till mig och Joa. Med choklad i och After Eight på. Mums. Och idag har jag varit ute och gått i Änggården med Syster e och J. I fina vädret. Och äter just nu upp resten av kladdkakan. Är ju nästan jämt dödstrött men har nog lite mer ork ändå. Lite. Ibland.

Här är mitt superhemliga recept på kladdkaka:

riven kokos
100 g margarin
2 ägg
2 dl socker
1 dl sirap
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
50 g mörk choklad
20 st After Eight

Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en form och "bröa" den med kokos. Smält margarinet. Blanda socker, sirap och ägg. Rör ner mjöl och kakao. Rör ner margarinet. Hacka chokladen grovt och blanda i. Häll i formen. Ugna en stund (i min ugn blev det 28 min). Ta ut och lägg på After Eighten. Ugna en stund till (fyra minuter för min ugn). Klart!

Den blev god och mycket kladdig. Fick även godkänt av Joa, han åt nog två tredjedelar.

Inga kommentarer: