12 oktober, 2008

Höstpromenader


Nu är det sådär tidigt igen. Jag är så trött, så trött och undrar om inte det är dags att gå och lägga sig snart. Men nähädå, klockan är inte ens åtta. Det är väl lite tidigt kan man tycka. Och ändå sover jag hur mycket som helst nu när jag är ledig/sjukskriven. Inatt sov jag drygt nio timmar och natten till igår blev det nästan tolv timmar, det är ju inte som att jag behöver mer sömn precis.

Men jag har varit och hälsat på en kompis idag. Ända borta på Hisingen. Det krävdes en spårvagn och en buss, plus lite gå, för att komma dit och det tar ju på krafterna. Plus Kalo som är jobbig. Men väl där fick jag pannkakor att styrka mig med, gött.
Och igår fick jag en hel middag av bror min, jag och syster e var där och fick biff, rödvinsås och grönsaker i ugn. Väldigt gott!

Men det är ju så trist att jag blir så trött. Efter att ha ätit och varit där en stund (både hos bror och kompis) så sitter jag bara och gäspar. Jag önskar att jag hade varit piggare. Men så gick vi en promenad (både igår och idag) innan vi åkte hem igen och då vaknade jag till lite igen. Det är ofta så, jag blir lite piggare av att vara utomhus. Det tar emot väldigt att komma ut och ofta vill jag inget annat än in igen när jag väl är ute, men ibland så är det riktigt skönt och jag känner mig pigg. Det är gött.

Inga kommentarer: