06 juli, 2008

Slut

Kalo, läs den, du kanske lär dig bajsa ordentligt då.

Slut på bilderna, slut på semestern, jag är slut.

Sista veckan har jag inte gjort mycket vettigt på. Tänkte naturligtvis att jag skulle det, men det blev så klart inte mycket av. Städade lägenheten och så har jag handlat. Slut på det duktiga.

Däremot har jag druckit öl, varit en dag på Stråvalla strand, druckit mera öl, sovit inte så mycket som jag hade velat, ätit en del, och datat en del. Det har känts som en jättelång helg bara. Ganska skönt, men lite frustrerande. Jag hade velat ha några veckor till, tack. Men inte, nu är semestern obönhörligt slut.

Och jag är slut. Igår var jag i slottsskogen och drack lite öl med några trevliga kompisar. När de sen skulle dra vidare in på nån krog åkte duktiga jag hem istället, tänkte att min sista lediga dag inte skulle tillbringas med huvudvärk och trötthet. Ok, huvudvärken uteblev, men trött är jag som aldrig förr. Och nu ska jag tala om varför: Jävla hundjävel!

Kalo har en mage som inte riktigt vill göra sitt jobb, dvs smälta maten och producera fina bajskorvar. Den smälter förvisso maten. Till nån slags ketchupliknande konsistens, men där slutar den göra sitt jobb. Kalo bajsar brungrå ketchup. Ibland ganska ofta. Som inatt. Duktiga jag gick ju och lade mig vid ett två nåt och hade naturligtvis gått ut med Kalo i förbyggande syfte (nu får jag sova länge... -HAHAHA yeah ringht...). Vid halvtre börjar Kalo bli orolig. Vid tre väldigt orolig så det var bara att gå ut. Ketchup. Vid fyra. Ketchup. Vid fem. Ketchup. Inte förrän sju igen. Ketchup. Vid tio igen. Ketchup.
Jag var sur och arg och trött. Jävla hund!

Det enda som verkar hjälpa är om han inte äter någonting på ett dygn och sedan får lite lite mat. Då bajsar han säkert fem cm normal bajskorv, sen är det ketchup igen. Damen i djuraffären trodde att det var hormonstress ("låt honom inte revirkissa eller brösta upp sig mot andra hundar osv...") Kanske. Kastrera kanske? eller går det över med tiden? Jag har ju aldrig haft hanhund förut så jag vet ju inte.

Och när det gäller kastrering går meningarna vitt isär. En del tycker det är roten till allt ont, andra tycker att det är det bästa man kan göra. Funderar lite på kemisk kastrering, den går ur efter ett halvår, så det kanske är värt ett försök?

Så har jag tänkt testa ny mat, kanske kan det hjälpa. Färskmat. Allt är rått och malet, inget torrfoder eller spannmålsstinn mat. Vi får se om det hjälper lite kanske...

Jag är så trött på det, kunde han inte bara bajsa som han ska? Slut.

Inga kommentarer: