06 juli, 2008

Bilderboken, kapitel 7: Viktiga saker


Jag skrev för ett tag sedan om hon som tyckte bloggande var så dumt, att man borde i mycket större utsträckning skriva bara genomtänkta saker, korrekturlästa och korrigerade otaliga gånger. Nu när jag skriver om saker som hänt för ett litet tag sedan känns ingenting jätteviktigt, det som var kul och intressant då, som jag ville skriva om, har liksom mist sin glans lite. Det är inte lika kul och intressant längre och det är väl det som är en del av bloggandet, det är ögonblicksbilder till stor del. Ibland skriver jag ju mer genomtänkta saker, men oftast är det en impressionistisk målning av rådande sinnesstämning.

Förra söndagen hade jag nog kunnat skriva en hel del om syster e:s inflyttningsfest, om folket och stämningen och allt. Inte det att den blivit tråkigare med tiden, men ja, jag är ju inte lika uppe i euforin längre. Den var iaf väldigt rolig, mycket folk och stoj. E har många vänner, nittio procent av dem är killar och nittio procent av killarna är kära i e. Vilken poppis syster jag har! Och är det konstigt eller? Ne...

Inga kommentarer: