12 juli, 2008

Efteråt


Som sagt så blev gårdagkvällen sen, eller ja, snarare tidig kanske. Vid fyra kom jag med vagnen till Orustgatan, det hade ljusnat och jag var full och glad. Gillade den regnvåta gatan i morgonljuset, som en målning från Paris eller nåt.

Idag har jag inte gjort mycket nytta, varit ute ett par svängar med Kalo (ketchup), ätit bakfyllepizza med syster e, eh... ja, det var väl det. Tröttsamt när en partykväll inte är en partykväll utan snarare ett partydygn, men man har ju ingen annan än sig själv att skylla så här sitter jag och bloggar och surfar i brist på lust och ork att göra något annat.

Träffade en hundägare och snackade ett tag med henne, hon har också en stissig hanunghund och har nog bestämt sig för att kastrera nu. Det ger mig lite vind i seglen åt kastreringshållet, jag brukar gilla hennes sätt och åsikter. Och kanske att hon motiverar på ett bra sätt de olika sakerna hon gör, tänker efter varför och hur hon ska göra saker istället för att bara så-gör-man-bara-göra det. Vi tänker och gör nog en del likt, så när nu hon ska kastrera så känns det "bra" att göra det. Vi får se.

Inga kommentarer: