10 juli, 2008

Näe. vill inte mer.

(om ni är trötta på hundprat och hundbajs kan ni hoppa över det här, det är faktiskt frivilligt att läsa)

Jag är trött på Kalos mage. Jag är trött på Kalos gnäll. "jag vill ut, jag vill ut, jag vill ut nuuuu, jag vill bajsa, jag vill bajsa, jag vill bajsa lööööst, nu." Så går man ut och han kissar lite och så bajsar han. Först kommer en liten bit fantastiskt fin bajskorv, lagom i konsistens och färg och så. Sen kommer en liten bit ok bajskorv, krämig men korvformad, ok. Sen kommer det lösa, som mjukt smör ungefär, kletigt och smetigt. Varje dag är det likadant. Det är som att hans mage vill bli av med allt innehåll på samma gång, som att den inte vill vänta på att den processat klart. Ut med det, alltihop, nu på en gång.

Jag testar ett nytt foder ju. Färgen på bajset är lite annorlunda, annars är allt precis som förr. Lite hårt i början och sedan lösare och lösare. Nu har han ätit det nya i snart en vecka och inte händer det så mycket, men jag ska hålla ut lite till, inte ge något annat (nästan) bara maten och se om det händer något på sikt. Har naturligtvis googlat en del och hittat diverse tips på hur man får en hundmage bra. Bullshit, jada jada, jag har testat dom, det funkar inte. Kokt ris, morotspuré, dyra dietmaten på burk, rå köttfärs, allt. Dessutom verkar de flesta tipsen gälla tillfällig akut diarré, och det är ju inte det det handlar om, det handlar om daglig tarmtömning i diverse konsistenser.

Och jag har hindrat honom från att markera revir överallt, och inte har han träffat särskilt många hundar som damen i hundmatsaffären sade, sedan jag nu började med den nya maten och det, för att minska hormonsvallningarna i honom. Händer det nåt då? Näe då. Och nu sitter han vid dörren och smågnäller och vill ut och krysta ut den sista lilla majonnäsklicken av bajs. Jag blir så trött. Men jag får väl hålla ut ett tag till, se om det händer nåt, i alla fall en månad tänker jag...

Jaja, imorn ska vi ut och äta och femkampa på Liseberg med jobbet, det ska bli skoj. Hoppas bara jag inte blir lika full som förra gången. Haha, det slutade tidigt den kvällen. Men nu har jag lärt mig att man inte kan dricka ikapp med de stora männen på jobbet (hah! som om jag trodde det innan dess, jag var ju bara dumfull) nu ska jag dricka i min egen takt och bla bla bla. Det blir kanske kokt ris och morotspuré för mig imorn...

Inga kommentarer: