17 juli, 2008

Och så det, och så det, och så det...

Å-åh, det är så mycket nu. Det känns som att varenda helg är till bredden bokad med allehanda bestyr, jag hinner inte med! Så är det kanske inte riktigt, men lite jobbigt känns det. Det är roliga grejer allting men jag hade velat ha lite bara-vara-hemma-tid också.

Nu till helgen till exempel blir det släkt-fejd (inklusive släkt-OS. Det ni, det är vi och kineserna som har OS i år, och det krävs stora personliga uppoffringar för att kvala in till något av dem (tokträna eller tokträna och gifta in sig i släkten)) och dessutom det årliga giget i Värö missionskyrka med Kalle. Har hunnit öva sådär mycket. Igår och idag. Och kanske kanske en stund innan på söndag, om Kalles jobb vill oss väl. Ni får gärna komma om ni vill, det är klockan sex nu på söndag. Det blir två nya och en gammal hit.

Nästa helg till exempel blir det nog afterwork-eller-nåt-i-den-stilen på fredagen och på lördagen är det stora ladugårdsfesten hos pappa. Roligt båda två. Men söndagen kommer jag nog gå i ide.

Helgen därefter till exempel blir det bröllop i Umeå. Tåg och grejer. Tar tid, men är roligt.

Och så får vi inte sluta tre på fredagarna längre, piss off dumma jobb, jag ska byta! Och i morgon går min lagbas-chef på semester. I fem veckor. I hate him. Och vem står där och svarar i hans telefon då? Jag. I hate it. Dessutom är telefonen i två delar, telefondel och knappsatsdel (nej det är ju jättejobbigt att lämna in den...). I hate it.

Och så skulle jag ju vilja hinna sy nåt att ha på mig på bröllopet, roligt med nya kläder ju. Skor har jag redan. Tyvärr hann Kalo inviga dem innan jag bara. Ena klacken, den var jättegod sade han. Jag blev arg. Och så bröllopspresent också. Och så...

Något gott (eller bra, är kanske bättre uttryckt) i allt elände är att Kalo faktiskt bajsat ganska normalt sen i går eftermiddag. Det vill säga inte ketchup utan mer åt kaviar som det lösaste. Och några riktigt fina bajskorvar. Kan det vara så att kisseri- och träffa-andra-hundar-förbuden gett resultat? Eller är det maten han nu ätit i snart två veckor? Eller att han får maten i fyra pytteportioner över dagen, istället för två? Eller är detta hans version av förstoppning?

Och jag försov mig i morse. Vaknade först av att Kalo ville upp i sängen vid halv sex. Jaja, det är ju bara en tio minuter kvar, så ok då. Vaknade sen och då var klockan plötsligt tio i sju. Jaja, det är ju bara tio minuter kvar tills jag börjar... nej, snarare: AAAAAH! (Men jag var på jobbet tjugo över, det var väl snabbt jobbat?) Måste ha glömt sätta på klockan...

Jag vill ha mera tid! Mindre jobb! Mera pengar! Mera sömn! Mycket mera sömn!

(En sak som jag faktiskt till slut fått är mitt efterlängtade pianoställ! Men jag fick det gratis i alla fall. Det var väl det minsta man kunde begära, efter tre månaders väntetid. Nu behöver jag bara en pianopall också, någon som har en till övers?)

Inga kommentarer: