21 juli, 2008

Betar av

Huva!

Så var årets upplaga av släktbalunsen avklarad. Så många vi är! Och fler blir vi varje år, flick- och pojkvänner och kusinbarn och ingifta och bortbytingar med mera med mera... När jag på jobbet sade hur många kusiner jag hade undrade de om jag verkligen höll koll på allihop, om jag vet vad dom heter alla? Jodå, kusinerna är ju det lätta, men när de nu kommer med nya partners och nya barn till höger och vänster börjar till och med jag få lite svårt att komma ihåg.

Det var i alla fall roligt att vara där, lite trist väder med störtskurar lite då och då, särskilt under uteaktiviteterna, men annars var det bra. Det var OS med massa grenar och massa tävlande (om man kan tävla, ska man tävla, tex vem som äter mest risgrynspudding) och prisutdelningar och grej. Det var mat i massor, och kakor och bullar och godis och öl och vin, så inte gick man magrare därifrån heller. (Finns det någon släktträff i hela Sverige där det inte äts i mängder?) Och så var det lite seriööööösa aktiviteter också, prat och kyrka och sånt.
På det hela en ordinär släktträff, inga crazy nymodigheter, inga omvälvande omdaningar, men nog var det roligt! Trevligt och roligt och bra och kul och så vidare.

Och så har jag spelat i Värö missionskyrka. Årets upplaga av det. Det gick hyfsat, inte superbra, inte dåligt. Tanterna var så glada så i alla fall. Det är det som är så bra, det spelar ingen roll hur det egentligen går, dom kommer ändå fram efteråt och säger ååååå så fint det var och oooo vad vackert du spelar osv... Men jag var ju ändå så nervös, det märks att jag inte spelar för andra så ofta nu för tiden, jag har ingen vana längre. Men ett härligt adrenalinrus får man efteråt i alla fall. Då blir man sådär glad och det känns som om fartvinden fortfarande blåser en i ansiktet. Det är svårt att beskriva, men ni som uppträtt någon gång vet nog ungefär.

Så var några grejer från listan i förra inlägget avklarade. Nu väntar en veckas jobb och förhoppningsvis lite ordentlig sömn innan nästa helg. Jag börjar nu. Med sömnen alltså. Godnatt.

Inga kommentarer: