28 juli, 2008

Om jag kunnat betala samma summa för att få Kalo bra i magen, hade jag gjort det tio gånger om utan att blinka.

En hund som verkligen kan bajsa ordentligt. Jag säger inte vem det är men det börjar på V och slutar med ally.

Kalo var som sagt lite kass i magen igår (lite som i väldigt mycket). Gick ut med honom vid nio eller nåt och hoppades sedan att han skulle ha bajsat ut alltihop så att jag skulle slippa upp på natten. Kalo somnade sedan som en stock, själv hade jag svårare, låg och vred mig ett bra tag innan jag slutligen somnade. Men när jag väl somnat sov även jag som en stock.

Väldigt hårt sov jag. Väldigt hårt. Det märkte jag när jag vaknade. Glad över att ha sluppit gå upp i natt kom jag ut i köket och min glädje förbyttes i... ja, inte var det glädje längre i alla fall. Kalo stackarn hade bajsat över hela köksgolvet. Och kissat en gång. Det såg ut som fågelbajs ungefär. Och en massa droppar med små korn av bajs i. Bara att plocka fram skurhinken. Då ville jag verkligen gråta...

Så lite nervös var jag när jag lämnade honom ensam i några timmar för att gå till frisören. (Man skall ju vara fin på bröllopet ju) Tänk om samma syn skulle möta mig igen. Men nädå, en massa slingor, en klippning och några spontant inhandlade svindyra frisörprodukter (för det här rekommenderar jag verkligen starkt att du ska använda) senare kom jag hem och gluttade genast in i köket. Golvet blänkte lika rent som efter skurhinken i morse och Kalo kom sömndrucken från sängen. Mmm, lilla gubben...

(Mmm, gissa vad det kostade då? Inte skurhinken då, utan besöket hos frisören. Jo, om man klipper sig varannan månad i ett år så får man fram ungefär vad det kostade. Men å andra sidan klipper jag mig ungefär vartannat halvår så det kanske går jämnt upp...)

2 kommentarer:

kpx sa...

stackars.. :/ . okej, jag ska ta tag i maten snart. så fort umeå slash om-jag-nu-ska-dit tyskland jag kommer o lagar mat o har en god tid. vem vet det kanske får alla på bra tankar. jag gillar iaf att laga mat

Helena sa...

Gulledej! Jag vill gärna ha mat! Den är slut nu. Och maten jag köpte idag glömde jag på jobbet, typist. Säg till när du kan, bara, såatteh