27 juli, 2008

HJÄLP!!!


När vår familj var i Turkiet 1993 eller när det nu var lärde en prudentlig storasyster sin lillasyster att hon skulle ropa "help" om hon ramlade i hamnbassängen, det betydde nämligen hjälp, fast på engelska. M-hm, duktig man var.

Nu behöver jag hjälp. Jag undrar om det är någon som vill ta hand om min katchupbajsande hund nästa helg när jag åker till Umeå? Alla hundägare (eller föredetta hundägare) i familjen, som ju är de man först skulle fråga ska nämligen med till Umeå.
Och helst ska det ju vara någon som står ut med ketchup, chokladmousse och senap. Och en stressig unghund som vill kissa på allt och jucka på alla andra hundar. Som skall ha mat typ fyra gånger om dagen, som springer omkring på nätterna, vill upp halv sju på morgonen, skäller på andra hundar osv osv.

Den nya maten och livsstilen började ju ge resultat, en något mer bajsliknande avföring. Men så åkte vi hem till Sällstorp i helgen, träffa Wilma och Vally, springa omkring, jaga fjärilar, bli matad med allsköns ostbågar och mat och så värmen! Ketchup igen. Jag blir så trött. Jag vill bara gråta, avliva Kalo och köpa en ny hund som är normal. En lugn hund med lugn mage.

Någon som är sugen på att passa honom? Eller vet någon som kan eller vill? Annars vet jag inte vad jag gör...

Inga kommentarer: