09 januari, 2008

Vän med hela världen

Jahadå, så har den kommit till slut. Just nu ligger den med huvudet på mina fötter och det är ju sååå gulligt och mysigt. Men å andra sidan kissade den precis en vacker pöl där den inte skulle, och det är ju mindre gulligt och mysigt. Och så ville den upp klockan fem och kissa. Och sju. Och åtta.

När jag var ute efter hans frukost vid åttatiden (i parken som tydligen heter Sannabacken), träffade jag en hel drös hundar med ägare som var ute och rastade dem. Och alla var så trevliga så och alla hundarna gick lösa och hoppade och skuttade och var glada och alla ville hälsa på den nya lilla valpen och valpen ville hälsa på allihopa, den med!

Den enda surpuppan i gänget var väl Vally som inte har varit riktigt på topp sedan valpen gjorde entre genom att springa fram och försöka suga mjölk ur henne. Ingen hit... Numera sitter hon antingen under sängen och surar eller ligger i soffan, dit valpen inte kommer upp, och surar. Den enda gången hon lyser upp lite är om man tar fram lite godis...

Som ni märker så har valpen ännu inget namn. Nu heter den mest Hej Baby, eller Valpen eller Skrutt eller något annat som jag inte skulle vilja att den heter resten av livet. Hjälp mig! Jag tar tacksamt emot förslag. Jag kan ju fråga alla hundägarna i Sannabacken också, det finns till och med en grupp på Facebook för dem/oss...

Inga kommentarer: