27 januari, 2008

Grape- och bloggpaus

Jaha, klockan är fyra på natten och jag har precis ätit en grape. Det kanske låter som en dum idé och det är det också. Jag trodde aldrig att det skulle ta så här lång tid att sy klart "det sista". Så jag gjorde ett ganska långt besök hos en kär vän, eftersom "det ju inte skulle ta såå lång tid ändå". Det visade sig att det var lite krångligare än jag trott, det jag hade tänkt göra. Det går, men det tar lite tid...

Det är två silverkläningar med nån slags "ok" kanske man kan kalla det. Krångligt är det i alla fall. Och nu har jag sytt klart den ena, one more to go. Förhoppningsvis går det lite fortare nu när jag vet hur jag ska göra, men det är klart att sängen lockar mer... Och med två snarkande hundar som exempel på god nattsömn blir det ju inte roligare att fortsätta sy precis...

Men gå och lägg dig då och sy klart i morgon, tänker ni kanske då. Jo visst, men det är i morgon senast de måste vara klara. Och då hade jag tänkt slå i öljetter, vilket jag inte tänkte göra nu i natt, med tanke på alla stackars grannar som väl inte ska straffas för mina prioriteringar.

Nä, nu ska jag gå ut och lägga på pengar på bilen och sedan, bannemej, ska jag sy klart!

Inga kommentarer: