25 januari, 2008

Gött men trött


Aaah! Gött. Nu har jag varit och lämnat en del av kläderna till musikalen. Det känns otroligt skönt. Även om det är precis lika mycket kvar som innan jag åkte så är det skönt att ha lämnat av dem. Och de passade ganska bra faktiskt. Fast nästa gång jag syr låtsaskorsetter ska jag göra dem ännu lite tajtare, kan ju vara bra att veta... Eller så kan det vara bra att veta att de kan vara ruskigt små de där gymnasieeleverna.

De blev väldigt imponerade av kläderna i alla fall och det var ju roligt. Johnny utropade "oh, fab!" för varje plagg jag tog fram. Hihi, glad i magen.

I morgon ska jag sy klart det sista. Silverklänningar och en vit korsett. Najs...

Och så kan jag ju inte låta bli att rapportera lite om den lille. Eller snarare den lille och Vally. Vally börjar arta sig till en riktigt bra morsa åt valpen ("åh, e de hennes valp?" nä, det är en tax och valpen är en cavalier " ja, det ser jag ju nu...") (det är ett par som har gissat på rottweiller också, vilket är lite komiskt med tanke på vad det kommer bli. annars gissar de flesta på tax)

I alla fall. Nu leker Vally riktigt ofta med honom, eller snarare låter honom leka med henne. Bita och dra i mustaschen, bita och dra i svansen, bita och dra i allt som går att bita och dra i (vilket är ganska mycket eftersom det egentligen är dax för trim, så det är ju bara bra med lite extrahjälp)

Och nu när jag var och lämnade kläderna låg Vally och Kalo under en filt i bilen och sov. Jag tror ju inte att det hade gått så bra om inte Vally varit där. Gulliga Vally!

Och härom kvällen fick jag det här beviset på deras kärlek. (Innan Vally fem minuter senare gick och lade sig i soffan istället):


Och så sprang faktiskt Kalo till dörren innan. Och kissade i och för sig. Men jag vill tro att han visste att han skulle dit. Jag hoppas det. Annars har han faktiskt inte kissat inne en enda gång idag. Gött.

Ikväll ska jag inte sy någonting. Igår satt jag uppe till tre och sydde för att bli klar med så mycket som möjligt, men ikväll ska jag bara sova. Kalo brukar ändå väcka mig vid halv åtta oavsett om jag lagt mig tio eller tre...

Inga kommentarer: