07 januari, 2008

Snö är bajs


Ok, det snöar. Ganska en del. Och som bekant har jag ju så kallad snöjour, dvs snöar det så jobbar jag. Och de varnade för "snöovädret" som skulle komma i helgen. Akta er för vägarna! Nu kommer vintern! Istiden är på väg! Ge er inte ut! Och jag bävade att jag inte skulle kunna åka och titta på valparna, men snön väntade snällt tills jag varit där och varit i Varberg och pratat musikal.


Men på kvällen kom den. Snön. Ganska en del, som sagt. Och jag bävade (igen) för att jag skulle behöva åka och jobba. Men nejdå, inte då. Och när det blivit söndag och den mesta snön smält bort, började jag slappna av och tänka att nu lär det ju inte bli nån skottning i alla fall.


Men DÅ!!! Ja, då skulle vi minsann ut och "skotta". HAHAHA såååå kul att skotta slask! Och sååååå mycket slask det var sen då! INGENTING! Så jävla onödigt. Vi slängde i alla fall ut lite salt här och där och lade lite tid på att bara leta upp ställena vi skulle "skotta" på...


...jaja, om man inte har något att göra en söndag kväll kan man alltid ringa ut till snöskottning... Det är ju lite snöklumpar kvar på sina ställen idag, kanske man skulle ut och skotta bort dom?


Bläh så onödigt, så sur jag var, så mycket hellre jag ville vara hemma...

Asch, en liten slant får jag väl för det iaf.

Inga kommentarer: