25 augusti, 2007

Varseltrosor


Jag tvättar min tvätt, M tvättar sin tvätt. Det är väl inte mer än rätt. Anledningen? Jag vill inte att det ska råka hamna fel grejer i fel maskin och så där. Detta är ett ganska dåligt argument eftersom av oss så jag har den största andelen missfärgad tvätt. Ni anar inte hur mycket till exempel ett par knallgula varselshorts färgar av sig. Mohaha, alla mina vita trosor har nu ljust gula kanter. Tjusigt.

Inte för att jag vill vara missunsam för Ms förmåga att inte missfärga sin tvätt, men det kan ha att göra med att 95 % av hans tvätt går i 40 mörkt, allt har ungefär samma murriga gråblågröna färger. Resten går i vitt.

När han en gång skulle tvätta lite åt mig lade han en tröja som jag vanligtvis tvättat i ljust i sin 40 mörkttvätt. Och när jag nästa gång tvättade den själv i ljust, som jag brukat, blev ju då alltihop lite gråblågrönt. Efter det ville jag än mindre att vi tvättar varandras tvätt. Det är inte bara mitt fel att mina kläder är missfärgade.

En annan anledning att inte tvätta åt varandra (det är mest jag som vill hålla isär det, som ni kanske märker) är att jag tror att det skulle bli jag som mest tvättar åt honom och inte så mycket tvärtom och det tycker jag är ett mer legitimt skäl...

Inga kommentarer: