07 augusti, 2007

Isbrytare

Ett illustrerat axplock ur mitt liv just nu...

Jag passar Es hund Vally denna veckan och hade med henne på jobbet idag. Vilken succé! Plötsligt var man du och jag med allihop, alla var ju tvungna att säga nåt och klappa lite. Till och med J, som kan vara hård som granit, mjuknade av henne. Hon lufsade omkring och nosade i rabatterna, och gjorde ingen människa förnär. Skulle kunna ha med henne jämt!


Efter ett tag av inte ork att göra nånting har jag idag faktiskt fått lite gjort. Tex har jag fryst in köttfärs, innan den blev två veckor för gammal. M-hm. Vally blev också lycklig ätare av en liten del av den, kunde inte låta bli, hon blir ju så glad.


Jag har tvättat. Eller ja, jag har stoppat i det i tvättmaskinen i alla fall. Ropa inte hej...


I fredags var jag på We Will Rock You i Varberg. Fantastiskt bra föreställning, och som privilegierad sömmerska hade jag fått gratisbiljetter, tjoho! De var duktiga som vanligt, de små (de börjar ju bli det nu. Små. En annan har väl börjat bli äldre, kan tro). Alltid lika kul att se PS-musikalen, eller ja, nu har jag ju inte just sett så många, men att få del av den...

Inga kommentarer: