27 augusti, 2007

Ingenting alls

Tänk så mycket man skulle kunna skriva om
Så mycket som snurrar i mitt lilla huvud

Man skulle kunna skriva om vad som hänt idag
om XG som började på jobbet idag
om den sura tanten som gnällde på mig
om att Melvin faktiskt hittade på ett eget samtalsämne
om J som verkade ovanligt glad

om att jag handlat mycket mat
om att jag bakat bröd
om att jag ätit blodpudding (man får passa på när M är borta)

om att M är borta
om att det känts som höst idag, kyligt
om att det blåser fasligt vid våran ytterdörr. Alltid.
om att det regnade på oss när vi var ute och gick

om att Vally äter upp sin mat fortare än kvickt när man smackar med munnen
om att hon rejsar fram och tillbaka i korridoren innan vi går in i lägenheten
om att hon bajsar tre pluttar varje gång man är ute
istället för att göra allt på en gång

om att jag var hos H igår och fick god mat
och trevligt umgänge (till skillnad från det vanliga)
och lite lådvin

om att jag var i kyrkan igår för första gången på jag vet inte hur länge
om att jag primärt var och lyssnade på A egentligen...
om att det var bra

men det blir visst ingenting alls.

Inga kommentarer: