19 augusti, 2007

Sista dagen...


Jag vill inte! Jag vill inte! Jag vill inte!
I morgon börjar jag jobba igen efter en veckas ledighet. Vart tog den vägen? Ett par dagar försvann till brudklänningen, en dag till själva bröllopet. Några försvann in i dimman, men sen då? Jag har ändå varit ledig nio långa dagar, vart tog de vägen?

Visst har det varit skönt med ledigt, skönt att inte gå upp klockan halv sex på morgonen, inga betungande arbetsuppgifter, inget regn som man måste ut i (det har väl regnat, men jag har inte behövt gå ut då). Men nu så här sista dagen av ledigheten känner jag mig inte särskilt utvilad och inte känns det som att jag uträttat några storverk heller. Men det kanske är detta som är slutet-av-semestern-ångest? Jag har bara haft riktig semester en gång i mitt liv och då hade jag mer ångest innan semestern...

Inga kommentarer: