17 augusti, 2007

-Men vad ska JAG ha på mig!?!



Jag vill bara upplysa mina läsare om att det inte är jag som utropade orden i rubriken. Under tiden som jag sytt brudklänningen har jag i mitt huvud tänkt ut ungefär vad jag själv ska ha på mig på bröllopet också. Däremot min käre M har inte haft en tanke på att han ska ha något på sig, något som inte är jeans och t-shirt, den vanliga uniformen.

Men alla killar har ju en kostym, konfirmations- eller studentkostymen, eller? Javisst, så även M, det är bara det att den sedan så länge tillbaka jag kan minnas legat i tvättkorgen. I alla fall byxorna, smutsiga och skrynkliga. Dry clean only, that's why. Vilket nu föranledde ett panikbesök hos kemtvätten. I Majorna, eftersom den (de) närmsta inte kunde få färdigt dem på så kort tid. Är man ute i god så är man...

Och nu kommer ni tycka att jag är en ond människa, men jag tänkte faktiskt på att M inte hade tänkt på vad han skulle ha på sig. För länge sen. Utan att säga något. Men jag vägrar vara hans morsa, så han får vackert tänka på det själv. Mohahaha!

Inga kommentarer: