11 augusti, 2007

Kanske en rottweiler?


-Du får ju inte ta ut dig nu när du ska ha semester.

Så sade min kollega på jobbet när vi för tredje gången var på väg ut till Västra Frölunda, där vi överhuvudtaget inte har att göra under arbetstid. Nä, det är nog ingen risk att jag tar ut mig. Det skulle jag nog inte gjort även om jag jobbat hela tiden heller, men min arbetsmoral har sjunkit drastiskt den senaste veckan. Jag känner i hela kroppen att det är dags att vara ledig, jag har inte varit det sedan i julas typ. Så nu är det verkligen på tiden och det ska bli så skönt!

En sak vi lade en stund på i fredags var en hund. Vi såg en rottweiler springa längs vägen och inte en människa syntes till, så vi tog fast den och ringde polisen och efter mycket om och men och ring hit ring dit, så kom en kvinna från omhändertagnings-nånting-av-herrelösa-hundar-nånting i Spekeröd och hämtade hunden som J redan döpt till Orvar. Hursom, J frågade vad som blev av den om ingen hörde av sig eller om man inte hittade ägaren och hon sade då att om den var frisk och klarade ett mentaltest så blev det en omplaceringshund och är ni intresserade i så fall? Hupp! Alltså, det var en väldigt trevlig hund, den var inte aggressiv på något sätt och stannade lydigt när vi väl kopplat den, och jag börjar ju naturligtvis tänka 'Hm, man kanske skulle ta hand om den då, om det nu blir aktuellt'.

Jag vet, det är kanske inte bästa idén att skaffa en redan vuxen hund. Och en i den viktklassen. Och den rasen. Men, ja, den var ju så trevlig...

Nä, nu ska jag åka in till stan och köpa en pressarfot för fyrahundrasextioen kronor! Ajs, det var dyrt men jag vill ju ha den...

För övrigt så hittade jag bh:n i en väska alldeles innanför dörren, på dörrmattan... hm.

Inga kommentarer: