23 augusti, 2007

UEG 990


Idag har jag jobbat ensam för första gången på hela sommaren. Tidigare har vi som standard varit tre i bilen och risken (chansen?) att båda de andra skulle vara borta samtidigt var väldigt liten. Och dessutom, om de skulle vara det, så skulle jag ändå fått jobba någon annan från området. Men idag var Melvin ledig och J som jag jobbade med på förmiddagen åkte hem pga sjukdom och då var det bara jag kvar, de andra hade annat för sig.

Det var faktiskt ganska trevligt att gå där och hacka, radion som sköter konversationen där i bakgrunden (på vilken kanal jag ville), och åka och äta lunch (när jag ville). Inte att det brukar vara några problem med att jobba med någon, men ja, ni som känner mig vet att jag trivs ganska bra ensam ibland. Dessutom fick jag köra racerbilen. Racer och racer, men den har i alla fall turbo, man behöver inte köra pedalen i botten för att komma uppför backarna. "Du kör som en biltjuv, ju" sade J som åkte med en sväng. Man får ju passa på när man kan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fräck bil ni har! Jag gillar att parkförvaltningen håller er med lite sportiga tjänstebilar.

Helena sa...

Ja, de tyckte väl att på något sätt får det jämna ut sig; direktörerna får de höga lönerna och vi får de fräcka bilarna. (tyvärr så får ju direktörerna både och...)