08 augusti, 2007

Andra mornar...



Vanliga mornar är jag lagom morgontröttförvirrad, lite grand, men ändå så att jag kan hantera det. Jag brukar oftast komma ihåg att ta med vad det nu är jag ska ha med, som lunchen och vattenflaskan. Oftast. Vissa mornar försover jag mig, då minns jag ingenting.

Andra mornar är någonstans däremellan. Jag somnar om och vaknar en snooze för sent, vilket gör morgonen de där fem minuterna för kort, och lite mer stressad än vanligt. Så att jag skyndar mig lite extra, och därmed glömmer lite extra, som lunchen eller vattenflaskan.
I morse var en sådan morgon. Inte så att jag glömde så mycket men jag var lite extra förvirrad. Visste inte vilken dag det var, hittade inte det jag letade efter, snubblade... Men! I villervallan och sökandet efter en viss bh, hittade jag istället mitt måttband som ju varit borta sedan länge. Bland Martins jeans. Jag tror jag börjat bli gammal och dement när jag lägger saker på konstiga ställen.

Och nej, bh:n var inte där, den hittade jag aldrig. Men den dyker väl upp på något annat oväntat ställe i framtiden...

Inga kommentarer: