05 augusti, 2007

Spelning ikväll...


Är man ute i god tid så är man. Just det ja, det som jag inte brukar vara. Men det verkar ordna upp sig ändå, vi har nu bestämt och övat in fem låtar att spela ikväll. Så om nån vill komma och lyssna så är det i Värö missionskyrka klockan sex.

Värö missionskyrka, det är grejer det. Vi har spelat där ett par gånger innan också och de är alltid lika glada för oss. Det är en samling tanter och farbröder och någon något yngre (kanske sådär femtio bast) också. Och så vi, ett par snart närmre trettio än tjugo (ack!) 'ungdomar'.

För mig som inte spelar så hemskt mycket för andra längre, sedan jag slutade spela i musikalerna i varberg, är det väldigt roligt att få göra detta. Det är dessutom en så tacksam publik, hur det än går och vad man än spelar så är det sååå bra och sååå fint och de är sååå glada att vi kooom och speeelade! Och, inte för att de kanske märker nån så stor skillnad, så är det roligt att arra om en del av sångerna och göra nåt lite annorlunda. Det fanns det ju inte så mycket utrymme för i musikalerna direkt. Kul att få använda det man kan.

Och nu är det ju så att jag inte sitter här egentligen, denna gången heller. Jag använder det jag kan till att sy en brudklänning, ser ni väl? Så back to work, måste hinna lite till innan vi ska åka och spela. Tjo!

Inga kommentarer: