14 augusti, 2007

Testad & Godkänd

Tjoho! Klarade av två besiktningar idag.

Först var det tandläkaren. Hon petade och krafsade och blåste och röntgade och till slut fick jag min dom. det gick bra, bara några bra-att-veta-grejer. Små hål, men inget vi gör något åt nu. Gött.


Sedan var det bilen. Under denna besiktning var jag av naturliga skäl mer nervös, även om bilen inte är lika gammal som mina tänder (fast jag putsar ju inte bilen två gånger om dagen heller). Han bankade obarmhärtigt under hela bilen och vred och bände i däcken och petade och krafsade. Och så var det bromsarna och alltihop. Men, kors i taket, det blev bara några bra-att-veta-grejer. Nån trasig bälg och vad det nu var. Gött. Men han med den flashiga veterancaben och solglasögon och alldeles för liten snopp fick minsann efterkontroll. Mohaha! Och så körde jag hem med ha-där-lurade-jag-er-allt-känsla i kroppen. Kändes så otroligt skönt att inte behöva åka tillbaka igen. Det är inte ofta det hänt när det gällt mina bilar, så det är nog läge att köpa en lott idag.



Nu, nu, nu är det klänning som gäller! Strax klar. Ska leverera den ikväll hade jag tänkt. Så får vi se om den också blir

3 kommentarer:

averater sa...

andra gången jag hade inne min bil på besiktning (vanlig ite ombesiktning...) så gick den igenom med bara bra-att-veta-grejjor och sedan höll den i ett halvår. Fast jag putsade inte heller min bil två gånger om dan, mer i stil med en gång innan varje besiktning.

Maria Ådahl sa...

Tredje besiktningen gav resultatet:

MYCKET VÄL GODKÄNT!

Det blev en fantastiskt vacker klänning! Tack!

Helena sa...

Averater: Jag putsar min bil en gång innan varje efterkontroll snarare... Fast nu behövdes ju inte det. Tjo! (Var det inte din bil som råkade köras ner i ett snöfyllt dike där på slutet också...?)

Maria: Tack, det är en ära att få sy din brudklänning! Hoppas nu den håller till på lördag...