29 januari, 2009

Uuuuurk! Bluuuurk... bluaaaaah!

Jaa, ni kan ju gissa. Turistmagen har slagit till. Med full kraft. Forst slog den ut
Martin i tva dagar, jag passade pa att ga runt lite pa on, kolla pa utsikten och sa. Men nu glomde jag naturligtvis kabeln till kameran sa jag kan inte ladda upp nagra bilder i alla fall, det kommer senare. Och nar Martin borjade kunna rora pa sig sa var det min tur. "Bara jag slipper spy" tankte jag. Men det slapp jag naturligtvis inte, trots att jag inte atit nat sedan jag kande att det var pa gang. Spy galla, pa riktigt.

Och sen har jag legat mer eller minre utslagen pa rummet. Har sovit med Martins vinterjacka pa, for att slippa frysa i AC:kylan (ca 25 grader). Och nar val febern gatt ner sa har strommen gatt med jamna mellanrum sa att AC:n slagit av och temperaturen stigit till outhardliga nivaer. Och sa ranneskita pa det. Harligt.

Sa just nu langtar jag hem. Efter svensk mat, svensk kyla, svensk inomhustemperatur, svensk tillforlitlig el. Och Kalo! Jag har dromt om honom flera natter i rad nu, jag saknar verkligen min lilla hund.

Jag kan beratta mer positiva grejer fran stallet senare, det finns faktiskt nagra sana ocksa. Men just nu behover jag komma hem till AC:n och horisontallage. Hej sa lange!

2 kommentarer:

bodils memoarer sa...

åh stackars lilla h du kommer då aldrig undan. du får äta massor glass, det är gott och bra för magen. kramar min älskade syster och krya på dig

Helena sa...

glass, hmmm ja det kan nog funka... har inte provat det an dock. Nej, mion mage tycks valdigt klen mot konstiga bakterier, trist men sant... skulle kanske tagit en turistdiarrevaccin i af...