04 januari, 2009

Ont


Jag tror det är en förkylning på gång, hade lite småont i halsen när jag vaknade i morse. Men med lite honung i teet så lindrades det. Men jag har ingen lust alls att bli förkyld nu. Inte nån annan gång heller i och för sig.

Dessutom hade jag ont i huvudet när jag vaknade. Sån där sovit-konstigt-hårt-eller-länge-stilla-spänningshuvudvärk. En värktablett och nu börjar den ge med sig. Men det är som att gummimössan är på fortfarande. Den alldeles för trånga badmössan som dragits över huvudet ni vet och liksom gör det svårt att fokusera och hålla ögonen öppna...

Dessutom hade jag ont i höfterna i natt. Jag har haft det sedan i julas, inte konstant men när jag ligger eller sitter stilla för länge. Som när jag sover. Det är en diffus smärta i höften som gör att jag inte kan ligga stilla, jag måste vrida på mig. Den kommer också ibland när jag sitter länge vid datorn. Till slut måste jag röra på mig, annars kruppar jag. Det är väl dags att jympa snart igen, det har jag inte gjort sedan innan jul.

(Obs. Bilden är arrangerad)

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Du får krya på dig! Kanske syns på i morgon eller så syns vi på Onsdag

Helena sa...

Jag tror vi syns i morn, än har ingen förkylning brutit ut. peppar peppar...