15 januari, 2009

Resfeber

Den här väskan från Samsonite kostar mer än fyra papp. Men så kan man få ett matchande paraply till. För endast niohundra.

Resfeber? Jag? Eh.... ja.

Vad ska man ha med sig? Det var ju så länge sen jag var ute och reste nu. Minns knappt hur det är att vara i ett land där man aldrig fryser. (Om man inte får i sig nån taskig bakterie och ligger i hög feber på självaste julafton då...) Byxor? Knappast mer än de man reser i va? Tröja? Hur många linnen? t-shirtar? shorts?

Dessutom brukar Martin gnälla på mina shorts. "Turistshorts" kallar han dem. Men jag är ju turist, ju! Nu har jag ett par nya sedan förra resan iaf, hoppas dom duger. Dessutom nya bikinitrosor som jag sydde häromdan.

Och solkräm har jag köpt. Faktor 30... och 50 för ansiktet. Det är soligt där, hade jag tänkt. Och plåster. Och passet är med. Och böcker. Och och och.... aaah.

3 kommentarer:

elsa sa...

äääh, du behöver inte ha med särskilt mycket alls. Ta med:
- bikini
- några rena underkläder
- solkräm
- några linnen & tshirtar (om du råkar bränna axlarna är det skönt med en tshirt)
- en bok att läsa (men om du glömmer kan du köpa på flygplatsen)
- mensskydd

resten ordnar sig! du ska ju vara där länge, och det är ett billigt land. köp allt du glömmer ta med, jag vet ju att du är rik. Det ordnar sig.

Förresten, ta med tandborste också.
vi ses ikväll, puss puss

bodils memoarer sa...

ta med pengar...det är en bra grej att ha när man är iväg. biljett...nja...kanske.

Helena sa...

jag tor jag fick med mig allt jag behover. solkram och pengar och pass. typ. an sa lange har jag inte saknat nat iaf... :)