06 januari, 2009

Hundtröja


Nu har jag sytt en tröja till Kalo, i svart stickat tyg. Det var en gammal kofta som jag inte ville ha, dessutom var det ull i tyget och det kan jag inte ha, men jag hoppas att det går bra på Kalo. Jag började igår med att försöka rita ett grundmönster till hundtröja. Jag tog ett papper och tejpade runt honom och klippte och ritade på det för att få till det. Förde sedan över det till mönsterpapper och försökte tolka mina klipp och streck på pappret. Kalo fick tag på provmönstret och visade tydligt vad han tyckte om att stå modell.

När jag sedan klippte ut mönsterdelarna fick Kalo pappret mellan dem att leka med, ungefär som Findus som får degen mellan pepparkakorna och han gjorde ungefär likadant med det som med provtröjan. Själva tröjan blev ganska ok. Lite modifieringar och lite krux, som jag får förbättra till nästa tröja, men den är i alla fall wearable och hyfsat snygg. Skall snart ut och testa om den är kisssäker också, så att han inte kissar rakt på tröjan, det vore ju synd. Då skall jag också ta lite bilder på den, så att ni får se.

Inga kommentarer: