15 januari, 2009

Färg

Jag är född med korta, ljusa och glesa ögonfransar. Hur schysst är det? Plus en odefinierbar färg. Vad skulle ni kalla den?

Fåfäng som jag är vill jag ju bli bra på kort. Lat som jag är vill jag ju inte sminka mig. Dessutom är det ju osmart att sminka sig när man ska bada i havet och sådär. Men smart som jag är så finns det ju andra lösningar. (För att det är jag som kommit på dem, ja just det ja, nä.)

Så nu sitter jag här med färg på ögonfransarna. Som en longstay mascara. Det är alltså tänkt att man ska blunda när man kletar på färgen, men hur har dom tänkt att man ska lösa det när man är ensam? Jag stirrade faran rätt i ögonen och nu återstår det att se om jag förgiftat mina ögon och långsamt kommer bli blind...

Jag tror inte det, men hoppas att det åtminstone blir nån slags mörker kring mina ögon :)

2 kommentarer:

elsa sa...

ja, du får torka bort färgen noga jue. Plus jag har färgat massa gånger och jag är inte blind. Jag är ju förstås ganska så närsynt, men ändå.

Helena sa...

Nu har jag torkat bort färgen och jaaa, det blev lite mörkare fransar får jag säga. Men lite ojämt. Svårt längst in ju. Men jag är inte blind i alla fall!