06 januari, 2009

Tröjan Kalo



Jag tänkte att jag skulle ta en promenad ju, och fota Kalos nya tjusiga tröja. Men tiden gick och jag gick inte ut. Och så blev det mörkt innan jag väl kom ut. Grejen med Göteborg en molnig natt i januari är att det inte blir riktigt mörkt så man kan gå i alla fall. Men för kameran blev det ändå mörkt, och den är ibland lite tjurig med skärpan när den skall använda blixten också. Det är som att det blir för mycket att tänka på. Och Kalo är heller inte helt lätt att fotografera, han har alldeles för mycket att tänka på. Nog för att han kan sitta stilla men han tittar åt alla andra håll utom mot mig. Det är som om han måste hålla koll när nu jag är så inne i något helt annat. Tänk om det kommer en varg, liksom.

5 kommentarer:

Arne sa...

Stilig tröja på en stilig hund. Ja det ser ju ut som du fick till den riktigt bra. Du är händig du.

elsa sa...

men kissade han pa den?? var den kiss-proof?

Helena sa...

Tack far, ja jag tror den blev rätt bra. Har grejat lite mer på den så n u sitter den som en smäck.

Men ack, den var inte kiss-proof. Ärmarna var för långa så den luktar lite blä. Men jag får väl tvätta den då...

Anonym sa...

åh, när jag blir rik ska jag anställa dig som min egna "maker" du kan ju allt! riktigt fin. fått beröm av mina och wilmas nyckelpigetröjor ;) de är så fint.

Helena sa...

Oh, kul dodi. Jag kan nog sy nåt ändå, trots att du inte är rik. Det går ju inte åt så mycket tyg till Wilma.