15 januari, 2009

Nyårslöften





Jag har ett nyårslöfte. Det är så lätt så jag undrar hur nån skulle lyckas tvinga mig att bryta det. Men jag har två nyårsprojekt också. Det är inga löften, principiellt sett, bara något att jobba på.

Nyårslöfte: Inte röka i rökrum. Det är äckligt och ovärt. Man luktar pyton dagen efter. Det finns inga fördelar, så bra är det verkligen inte med cigg.

Nyårsprojekt #1: Använda blinkers. Ju långre tid som förflutit från körskoletiden desto mindre har jag blinkat. Skärpning! Jag tänkte försöka få in det i ryggmärgen igen, genom att alltid tänka på det. Det går faktiskt ganska bra, so far.

Nyårsprojekt #2: Inte tvätta håret så ofta. Jag har fått eksem i hårbotten under vintern och misstänker att det beror på torr hårbotten och torr vinterluft. Så nu skall här inte tvättas bort det naturliga fettet mer. Det har varit några dagar med ganska fett hår(bra med mössor och hårt flätade flätor), men det börjar bli bättre. Nu tvättar jag var femte dag och det ser okej ut.

Det är väl bra löften/projekt? Inga fjantiga godislöften som man ändå inte tänker hålla, eller träna mer/sluta röka/sluta supa/äta grönsaker eller nåt som ändå inte håller...

Inga kommentarer: