08 januari, 2009

Tolv koppar honungsvatten


På ett ställe i Bergsjön är det nån som brukar spraya visdomsord med jämna mellanrum. Och så tas dom bort och så kommer det nya och så tas dom bort osv... Nu var där inte mindre än tre olika visdomsord. Två av dem var på rim och gick i samma stil:

Sluta hyckla, börja cykla. Vissa tänker, andra tankar.
Och det tredje, som jag naturligtvis inte kan komma på riktigt just nu var ungefär:

Inse inte dina begränsningar, blabla nånting, när det är mörkt kan du se att du LYSER.
Jag tycker det är en fin tanke, att klottra fina ord. Istället för såna där tags, näe, jag är inte så konstnärlig/liberal så att jag tycker det är fint. Eller fräckt. Eller coolt. Alls. Det är nån som kallar sig FOK som har taggat hela min kvällspromenad. Jag tycker att hen borde övat lite mer innan hen taggade ställen som folk kan se. Om hen nu alls måste tagga.

Det finns ju andra bättre sätt att göra sig hörd på. Jag såg orden "Tänk på något som gör dig glad" på baksidan av en skylt en gång. Eller fina, vackra saker, som på bilden.

Man kan misslyckas också. Som i Kortedala där något skrivit "Fack you" på en dörr. Ops.


Nu har jag druckit två koppar honungsvatten för min stackars förkylda hals. Kliar i den. Ja. Lock för öronen. Ja. Snorig. Ja. Förkylningsblåsor. Ja. Näsblod? Ja.
Om man ska tro min jobbarkompis så var han så krasslig i halsen en gång, så han kraxade värre än häxorna i Blåkulla. Han åkte hem och drack tolv koppar honungsvatten och kom tillbaka nästa dag, frisk som en nötkärna!

Inga kommentarer: