11 januari, 2009

Nya fina bröst


Jag har upptäckt att besöksantalet har gått ner. Jag tror iofs att de jag känner som läst bloggen fortfarande läser den, det är bara att alla fina-bröst-surfare som upptäckt att det inte kommer några nya fina bröst här. Men jag hade en bild som jag inte lagt upp än, få se om det bättrar på statistiken.

Hm, rubriken är kanske missvisande. Jag menar ju inte just nya fina bröst, som i opererade fina bröst. Själv tycker jag det är bäst med naturliga, och finast. Jag tyckte tex bättre om mina innan jag opererade dem.

7 kommentarer:

elsa sa...

jag gillade också mina bröst bättre innan jag opererade dom...

Helena sa...

mmm, visst e de retligt. det går ju liksom ba inte å komma tillbaka och säga att man vill ha tillbaks dom gamla va. typ hallå.

Anonym sa...

Fina bröst det är på bilden. Vad var det som gjorde att du opererade brösten dina? Var dom för stora och hängiga brösten? Man tycker som kille att det är en risk att operera sina bröst som en del tjejer gör idag. Både du och Elsa har inga barn ännu och då tänker jag med det här med amningen.Man skär liksom av mjölkkanalerna om man gör ett bröstlyft. Jag är bara nyfiken av mig.

Helena sa...

hej anonym
Du kanske glömt det här inlägget för längesen, men iaf: Jag och Elsa har många saker gemensamt, bland annat har vi samma föräldrar. Och systrar som vi är så har vi även ganska lika humor. Hela bröstoperationsgrejen är ett påhitt, jag har inte opererat mina bröst och det har inte min syster heller.
Jag känner inte heller att jag skulle vilja göra det, bla pga risker tex med mjölkkanaler och så, men också pga att jag är rätt nöjd med mina bröst såsom dom är. (Men det är inte mina bröst på bilden, även om de också är fina)

Anonym sa...

Hej,Helena! Jag trodde att du hade gjort en bröstoperation. Jag har en tjejkompis som har gjort en bröstop med att ta bort lite bröstvävnad (500 gr/bröst)och bröstlyft. Jag har sett hennes bröst i smyg en gång innan hon gjorde operationen. Personligen tycker jag hennes bröst var naturliga med lite häng men ändå toppiga bröst. Hon klagade att det var brösten som gjorde att hon hade ont i ryggen men ingen har hört att hon hade problem med ryggen och det skulle vara hennes bröst som skulle vara orsaken. Hon hade C 80 i bh-storlek innan op. När man träffar henne nu så har hon mer tröjor med hög krage än före op. Hon kunde ha urringade blusar,skjortor och och tunna toppar. Jag tror hon ångrar sin bröstoperation när hon döljer sina bröst med flera plagg på överdelen på sin kropp.Jag tycker att man ska vara nöjda med sina bröst som dom är än att följa kroppidealen i medier. Jag som kille tycker att det ska vara naturliga bröst än opererade och silikon i brösten. Hoppas på kommentar av dig, Helena!!

Helena sa...

Hej anonym!
Det låter ju trist om din kompis inte blev nöjd efter op. Du får väl fråga henne, det verkar som att du mest antar saker?

Det bästa vore ju naturligtvis om alla var nöjda med sina bröst som dom var. Eller att man överhuvudtaget inte skulle behöva tänka på hur dom såg ut, att det vore lika oviktigt som vilken storlek och form man har på sin lever. Men så som samhället ser ut idag så handlar det väldigt mycket om kroppen, man skall se ut på ett visst sätt och gör man inte det så blir det jobbigt. Kläderna sitter inte lika bra, ser inte ut som på bilderna, man får kommentarer, man får veta att man inte är som man borde vara. Så det är inte alltid helt lätt att skita i idealen på reklampelarna.

Och när operationer och ingrepp av olika slag blir mer och mer vanligt så är tröskeln ganska låg för att göra något. Om man dessutom har fysiska problem, tex ryggont, så är ju det ytterligare ett skäl att operera.

Men visst vore det bättre om alla kunde vara nöjda och slippa tänka på att de inte passar in i mallen.

/helena

Anonym sa...

Hej,Helena!
Jag ska fråga henne framöver om hennes bröstop. och varför hon gjorde det. För hennes bröst var så naturligt vackra innan op när jag såg dessa bröst. Hur tycker du om bara bröst-kampanjen? Det är okej faktiskt att ni tjejer går bar bröstad i badhus, men som samhället är nu så ganske det tar några år innan det är normalt ni tjejer går med bara bröst. Det blir säkert att det putar ut i badbyxorna oss männen. Jag tror att det blir en vana att se ni endast i bikinitrosa.Vi män har alltid visat brösten i badhus och i andra sammanhang.Det är också synd att kvinnobröst är förknippad till sexsymbol i samhället bara för att ni ska visa brösten så signalerar det till att ha sex.
Hej så länge,Helena!!!!!