25 november, 2008

Pang! sade det bara

Såhär trött blev jag...

Jag blev ledig idag av blablabla anledningar. Så jag tänkte ta tillfället i akt och vara duktig och städa, det har liksom varit dags ett tag nu. Enligt min planering (som jag gör för nästkommande dag för att "bryta håglöshetens cirkel", helt enligt min nya bibel "Att ta sig upp när man är nere", gör-det-själv-KBT ungefär.) skulle jag städa, och inom parentes stod det: åtminstone en grej. Det betyder alltså att antingen disken, eller dammsuga, eller toaletten skulle göras, allt som utföres därutöver är bonus och en ofattbar bedrift. (Alltså för att sänka kraven på att vara så duktig jämt och tycka att det man gör är bra, osv...)

Nu har jag diskat, dammsugat och tagit toaletten! Och även rensat golvbrunnen i duschen, och det är nog den största bedriften av alltihop. Jag avskyr nämligen den uppgiften, det är så äckligt, peruken med hår och odefinierbart bös och slem och svart gegga... uuuuäh! Tyvärr så tappar både jag och Kalo en hel del hår och framförallt mina långa hårstrån fastnar ganska lätt i vattenlåset och täpper till. Så med jämna mellanrum (alltför ofta) måste jag tömma, annars hinner inte vattnet rinna undan när jag duschar och det börjar stiga... inte bra. Och nu hade alltså ett sånt där jämt mellanrum förflutit igen, dvs dags. Blä.

Tja, vad kan jag säga, med alla dessa bedrifter utförda blev jag trött. Knall fall. Hade en liten plan om att torka golvet också, i alla fall i köket, men nähäpp nu får det vara nog! Nu ska jag nog rasta Kalo, dricka glögg kanske, läsa en bok, spela flashspel på datorn, eller vad som helst som inte är duktigt... gå och kolla in den där lagerförsäljningen kanske? (nya skor?) :-)

1 kommentar:

averater sa...

oj vad duktigt, jag måste också ordna grej.
jag måstemåste tvåtta lite innan helgen så jag inte behöver hälsa på b naken. även om det skulle bli en intressant upplevelse (med tågresa och allt).