21 november, 2008

Ruinera mig?

Jag var väldigt duktig en gång och planterade en oregano och en basilika. Det var fint. Nu är de inte riktigt lika fina längre...

Jorå, tolv timmars sömn och lite jympa gjorde gott. Men det finns andra saker som gör mig gott. Tyvärr är gör det inte min plånbok särskilt gott. Att köpa skor! På väg till jympan såg jag nämligen att dom hade lagerförsäljning av en massa kläder och skor alldeles intill. Oooaaah! Jag går dit i morn och ser om jag hittar nåt. Det var inte så billigt, men det lilla kiket jag hann göra bådade gott.

"Här kommer parkeringsvakten!" ropade mammen i kassan högt och tydligt när jag närmade mig stället, vilket gjorde att alla tittade förfärade åt mitt håll och drog efter andan. (Jag hade på min gula jobbarjacka.) När de insåg att jag inte alls var parkeringsvakt blängde de på mig istället. Tack för den!

Inga kommentarer: