06 november, 2008

Flyg billigt om du kan


Ja, alltså den där resan som jag inte riktigt lyckades köpa, dom mailade och sade att det berodde på att flygbolaget ändrat pris och då blev det plötsligt 3500kr dyrare, vill du fortfarande ha resan? Eh, nej. Jag söker igen, på samma sida och får upp samma pris, alltså det billiga priset, men stöter på patrull när jag ska betala. Märker dessutom att 1,01 kr dras varje gång jag försöker, trots att inget köp egentligen är gjort. Eh? Jag mailar argt och frågar vad som är problemet och får till svar att flygbolaget visst ändrar priset och att deras hemsida kanske inte är riktigt uppdaterad och att den där kronan och det där öret dras för att kontrollera att kontot har täckning.

Bajs på dom, tänkte jag och sökte vidare på massa andra sidor, men tyvärr verkade de ha dyrare biljetter allihop. Till jag hittade en som hade samma låga pris som den första sidan! Jaja, man kan väl inte mer än testa att köpa resan tänkte jag och väntade mig ursäkter om flygbolag som ändrar priser och annat. Men nehej då, det gick hur fint som helst.

Summan av kardemumman är alltså att jag köpt mer än skor idag. Jag har köpt en resa till Bali från 17 jan till 15 feb! (Tyvärr missar jag din födelsedag E, men å andra sidan så skolkar du ju från julen...)

Dåså... eh, någon som kan ta hand om en hund i frygt fyra veckor? Han är snäll...

2 kommentarer:

averater sa...

grattis. Lite fetare resa än till münchen som jag har köpt resa till idag.

Helena sa...

münchen är inte fy skam det heller! framförallt innehåller staden en styck trevlig syster =)