09 december, 2008

Välja och vräkas







Jahaja, den som väntar på något gott kanske får ketchup. Eller ja, ketchupeffekt. Igår fick jag erbjudande om visning på tre lägenheter. På samma dag. Ingenting, ingenting, ingenting.... ketchup! Alla tre ligger i Kortedala (vad annat kan man vänta sig) och idag har jag varit på två visningar. Puh!

Första lägenheten var väldigt billig och ett par kvm större än den jag har, men kanske lite sämre planerad. Litet kök utan fläkt och pyttekylochfrys, badrum med badkar (onödigt utrymme enligt mig), men ett stort rum med snedtak. Det var en vindsvåning med fönster åt sydväst(utsikt mot en rondell), och två små takfönster i badrum och kök åt sydost (mörkt?).

Andra lägenheten kostade några kronor mer än min men var betydligt större. Ett gigantiskt kök (kändes som ett skolmatsalskök efter första lägenheten), stort sovrum, stort badrum, stort vardagsrum med balkong åt sydost. Fräscha tapeter och väldigt stort allting.

Tredje lägenheten skall jag titta på på fredag, den helrenoveras nu och kommer vara tiptop när jag får den (om jag får den). Någon hundralapp billigare än min men till och med större än den förra lägenheten! Enligt boplats har den badkar, balkong och riktigt kök. Och hiss (vilket ingen av de andra två på översta våningarna hade).

Så nu är frågan om och vilken/vilka man ska tacka ja till. Men det är ju inte säkert att man får någon av dem ändå. Vilken jag än väljer så blir det större än jag har nu, alla ligger i Kortedala, en är väldigt billig, en är billigare och en är dyrare än min... Lutar åt att välja bort storkökslägenheten, jag vill ju faktiskt ha en billigare lägenhet. Och den som var billig verkade inte så dum faktiskt, och den tredje har jag inte sett än. Jag får vela till på fredag, då måste jag bestämma mig...

Bilderna är från en promenad på Kärra strand och har, om ni undrar, inget som helst med texten att göra. Far, G och E var iofs också med, men inte på dessa bilderna.

2 kommentarer:

Maria Ådahl sa...

Så spännande! Men kan du inte fråga värden på vilken plats i kön du står för att få lägenheterna?

Fina bilder också!

Helena sa...

Jo det kan man säkert, men det är ju lite jobbigt och förändrar ingenting. Får jag nån så får jag, annars inte.

Tack