30 december, 2008

Fler bilder från igår: Vinterland


Jag trodde det hade snöat igår, men så kom jag ut och fick se att det "bara" var rimfrost. Men jäklar vilken rimfrost! Jag fick likaså gott pallra mig ut en längre promenad med Kalo och kameran. Tappade dock bort mitt kamerafodral (det fina guldiga) på vägen, men fick å andra sidan ett hundrafemtio-tal bilder med mig tillbaka. Jag får väl sy ett nytt, jag har mer guldtyg. Och en del annat tyg också... ehe.

Havet, himlen, träden, allt blev grått i frostvädret.

Kalo spanar ut över ängen.

Visst ser det ut som snö?

Högsbohöjd ser lite ut som ett sagoland tycker jag, en massa färgglada villor på en kulle. Lite som det där introt till sagorna i barnprogrammen, där det åkte ett modelltåg runt... öh, ni vet.

4 kommentarer:

elsa sa...

oj, skymningssagor var min första tanke också när jag såg bilden på högsbo! Väldigt fina bilder, det verkar vara vackert vinterväder hemma. Nu längtar jag hem lite igen :)
kram

Helena sa...

lustigt att vi tänkte samma sak!
nu är dock det vackra vintervädret ganska borta... mest e de kallt...

Anonym sa...

Dom villorna ligger dock i Ekebäck och inte Högsbohöjd.

Helena sa...

Anonym: Nämen där ser man. Min kännedom om Högsbohöjd sträcker sig inte så långt...
Nu har jag dessutom flyttat så utsikten över Ekebäck är inget jag råkar på särskilt ofta...